آرشیو بهمن ماه 1400

مطالبي در رابطه با فوتبال و تاريخچه بزرگان اين ورزش

هیئت بین المللی راگبی

۱۲ بازديد
ثبت نام مدرسه فوتبال

حرفه ای گری

در 26 آگوست 1995، هیئت بین المللی راگبی اتحادیه راگبی را یک بازی "باز" ​​اعلام کرد و در نتیجه تمامی محدودیت ها در پرداخت ها یا مزایا برای افراد مرتبط با این بازی را حذف کرد. این کار را به دلیل نتیجه گیری کمیته انجام داد که انجام این کار تنها راه برای پایان دادن به ریاکاری شماتوریسم و ​​حفظ کنترل اتحادیه راگبی است.

تهدید اتحادیه آماتور راگبی به ویژه در استرالیا بزرگ بود، جایی که سوپر لیگ تهدید می کرد که بازیکنان را با حقوق های زیاد به لیگ راگبی ترغیب کند. SANZAR در سال 1995 توسط اتحادیه های راگبی نیوزلند، استرالیا و آفریقای جنوبی برای مقابله با تهدید سوپرلیگ تشکیل شد. SANZAR یک مسابقه استانی را با حضور تیم های هر سه کشور پیشنهاد کرد. این مسابقه به Super 12 تبدیل شد (بعدها Super 14 در سال 2005 و سوپر راگبی از سال 2011). پیشنهادات SANZAR همچنین شامل یک مسابقه سالانه بین تیم های آزمایشی هر کشور، سری Tri Nations بود. آنها در نهایت توانستند با قراردادی به مبلغ 550 میلیون دلار برای ده سال حقوق انحصاری پخش تلویزیونی و رادیویی، از شرکت خبری روپرت مرداک حمایت کنند. این قرارداد در طول جام جهانی راگبی 1995 امضا شد و در یک کنفرانس مطبوعاتی در آستانه فینال جام جهانی آشکار شد.

پیشنهادات SANZAR در معرض تهدید جدی یک گروه مستقر در سیدنی به نام شرکت جهانی راگبی (WRC) قرار داشت. WRC توسط وکیل جف لوی و بازیکن سابق والابی راس ترنبول تشکیل شد. هر دو خواهان یک مسابقه حرفه ای راگبی در سراسر جهان بودند که توسط کری پکر، که قبلاً کریکت حرفه ای را توسعه داده بود، تأمین مالی می کرد. در یک نقطه WRC اکثریت تیم‌های All Blacks و Wallaby در رقابت‌های خود ثبت‌نام کردند. علاوه بر این، Springboks همچنین قراردادهای WRC را امضا کرده بود اما تصمیم گرفته بود آنها را تحویل ندهد و در عوض با اتحادیه راگبی آفریقای جنوبی امضا کرد. به بازیکنان گفته شده بود که اگر به WRC متعهد باشند، دیگر هرگز برای کشورشان بازی نخواهند کرد. سپس اکثر سیاهپوستان با امضای قرارداد با اتحادیه خود از همتایان Springbok خود پیروی کردند. استرالیایی ها که فهمیدند بدون نیوزلند و آفریقای جنوبی پیشنهاد WRC نمی تواند موفق شود، تسلیم شدند و با اتحادیه راگبی استرالیا قرارداد امضا کردند.

راگبی اولین کد فوتبال غیر بومی

۱۰ بازديد
ثبت نام مدرسه فوتبال

همچنین به نظر می رسد که راگبی اولین کد فوتبال (غیر بومی) بوده است که در روسیه بازی می شود، حدود یک دهه قبل از معرفی فوتبال انجمنی. آقای هاپر، یک اسکاتلندی، که در مسکو کار می کرد، مسابقه ای را در دهه 1880 ترتیب داد. اولین مسابقه فوتبال در سال 1892 بود. با این حال، در سال 1886، پلیس روسیه راگبی را تحت فشار قرار داد زیرا آنها آن را "وحشیانه و قابل تحریک تظاهرات و شورش" می دانستند.
تشکیل هیئت بین المللی فوتبال راگبی
مقاله اصلی: راگبی جهانی

در سال 1884، انگلیس با اسکاتلند بر سر تلاشی که انگلیس به ثمر رسانده بود، اختلاف داشت، اما داور با استناد به خطای اسکاتلند آن را رد کرد. انگلیس استدلال می کرد که داور باید امتیاز بازی می کرد و همانطور که آنها قانون را وضع کردند، اگر آنها می گفتند که این یک امتحان است، پس این کار بود. هیئت بین المللی فوتبال راگبی (IRFB) توسط اسکاتلند، ایرلند و ولز در سال 1886 تشکیل شد. اما انگلیس از پیوستن خودداری کرد، زیرا آنها معتقد بودند که باید نمایندگان بیشتری در هیئت مدیره داشته باشند زیرا تعداد باشگاه های بیشتری داشتند. آنها همچنین قبول نکردند که IRFB قانونگذار شناخته شده بازی باشد. IRFB موافقت کرد که کشورهای عضو تا زمانی که RFU برای پیوستن به آن موافقت نکند و قبول کند که IRFB بر بازی‌های بین اتحادیه‌های داخلی نظارت کند، با انگلیس بازی نکنند. انگلستان سرانجام در سال 1890 با پیوستن به آن موافقت کرد. در سال 1930، بین اعضا توافق شد که تمام مسابقات آینده تحت قوانین IRFB برگزار شود. در سال 1997، IRFB مقر خود را از لندن به دوبلین منتقل کرد و یک سال بعد نام خود را به هیئت بین المللی راگبی (IRB) تغییر داد. در سال 2014، نام خود را دوباره به راگبی جهانی (WR) تغییر داد.
تکامل قوانین بازی

در زمان های مختلف تغییراتی در قوانین بازی ایجاد شده است و این روند همچنان ادامه دارد
تعداد بازیکنان
تعداد بازیکنان حاضر در زمین برای هر تیم از 20 به 15 بازیکن در سال 1877 کاهش یافت.

فوتبال در انگلیس

۱۱ بازديد
ثبت نام مدرسه فوتبال

اولین توصیف دقیق از آنچه تقریباً مطمئناً فوتبال در انگلیس بود توسط ویلیام فیتز استفن در حدود 1174-1183 ارائه شد. وی به تشریح فعالیت های جوانان لندنی در جشنواره سالانه سه شنبه شب پرداخت:

    بعد از ناهار همه جوانان شهر برای شرکت در یک بازی توپ به مزارع می روند. دانش آموزان هر مدرسه توپ مخصوص به خود را دارند. کارگران صنایع دستی هر شهر نیز توپ های خود را حمل می کنند. شهروندان مسن‌تر، پدران و شهروندان ثروتمند سوار بر اسب می‌آیند تا رقابت نوجوانان خود را تماشا کنند و جوانی خود را به شکلی نایب زنده کنند: می‌توانید احساسات درونی آن‌ها را با تماشای این اقدام برانگیخته و در سرگرمی نوجوانان بی‌خیال غرق شوند.

تلاش‌های زیادی برای ممنوعیت بازی‌های فوتبال، به‌ویژه جنجالی‌ترین و مخل‌آمیزترین شکل‌ها انجام شد. این امر به ویژه در انگلستان، و در سایر نقاط اروپا، در قرون وسطی و اوایل دوره مدرن، صادق بود. بین سال های 1324 تا 1667، تنها در انگلستان، فوتبال توسط بیش از 30 قانون سلطنتی و محلی ممنوع شد. نیاز به اعلام مکرر چنین قوانینی دشواری در اجرای ممنوعیت بازی های محبوب را نشان داد. پادشاه ادوارد دوم به قدری از بی نظمی فوتبال در لندن ناراحت بود که در 13 آوریل 1314 اعلامیه ای مبنی بر ممنوعیت آن صادر کرد:

    از آنجایی که در شهر سر و صدای زیادی به وجود می آید که ناشی از هجوم بر روی توپ های بزرگ است که ممکن است شرارت های زیادی از آنها سر بزند که خدای ناکرده از آنها سرچشمه می گیرد، ما از طرف شاه به درد زندان امر و نهی می کنیم که از چنین بازی هایی در شهر استفاده شود. در آینده."

در سال 1531، سر توماس الیوت نوشت که انگلیسی "فوتبال چیزی نیست جز خشم وحشیانه و خشونت شدید".

بازی‌های فوتبال که شامل حمل توپ می‌شد، در طول قرن، درست تا زمان اختراع ادعایی ویلیام وب الیس، ادامه یافت. یک شکل، که در اوایل سال 1440 ثبت شد و تا قرن 19 ادامه داشت، یک بازی شرق انگلیس به نام های مختلف Camping، Campan، Camp-ball و Campyon بود که به صراحت بر اساس حمل توپ و پرتاب آن از بازیکنی به بازیکن دیگر بود. به منظور ادامه پیشروی به گفته ناظری که در سال 1823 (به طور تصادفی سال "اختراع" راگبی) نوشت.

اتحادیه فوتبال انگلیس

۱۰ بازديد
ثبت نام مدرسه فوتبال

در 6 دسامبر 2016، اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرد که با توجه به "گسترش افزایش یافته بازبینی از زمان اعلام آن" و دیگر تعهدات حرفه ای گالافنت، بررسی توسط Clive Sheldon QC انجام خواهد شد. در 11 ژانویه 2017، بررسی شلدون اولین درخواست خود را برای دریافت مدرک انجام داد و به تمام باشگاه های فوتبال در انگلستان و ولز، آماتور و حرفه ای نامه نوشت و تا 15 مارس در مورد اتهامات سوء استفاده جنسی از کودکان بین سال های 1970 و 2005 اطلاعاتی را درخواست کرد. در مارس 2018، گزارش شد که مقیاس شواهد ارائه شده، به علاوه "ماهیت آشفته بایگانی"، بررسی پرونده های حقوقی اتحادیه فوتبال توسط تیم تحقیق را به تاخیر انداخته است. حدود 500000 صفحه مطالب از 6000 فایل در یک پلت فرم دیجیتال آپلود شد و 353 سند بسیار مرتبط شناسایی شدند. شلدون انتظار داشت نوشتن گزارش نهایی خود را در اوت 2018 آغاز کند.

در ژوئیه 2018، گزارش شد که تحقیقات مستقل فدراسیون فوتبال هیچ مدرکی دال بر پوشش نهادی یا یک شبکه پدوفیلی که در فوتبال فعالیت می‌کرده، پیدا نکرده است. گزارش شلدون، که احتمالاً به شدت از چندین باشگاه انتقاد می‌کند، ابتدا انتظار می‌رفت در سپتامبر 2018 به اتحادیه فوتبال انگلیس ارائه شود، اما انتشار آن احتمالاً تا یک سال به تعویق افتاد و در انتظار محاکمه مجدد باب هیگینز و احتمال بیشتری وجود داشت. اتهامات علیه بری بنل.

این گزارش 700 صفحه ای سرانجام در 17 مارس 2021 منتشر شد. این گزارش عدم اقدام کافی در مورد شکایات یا شایعات سوء استفاده جنسی در هشت باشگاه حرفه ای: استون ویلا، چلسی، کرو الکساندرا، منچسترسیتی، نیوکاسل یونایتد، پیتربورو، ساوتهمپتون و استوک را شناسایی کرد. شهر. این گزارش همچنین 13 توصیه برای بهبودهای بیشتر ارائه کرده است، از جمله باشگاه‌هایی که از افسران محافظ واجد شرایط استفاده می‌کنند، یک عضو هیئت مدیره FA به عنوان «قهرمان حفاظت از کودکان»، بررسی‌های نقطه‌ای باشگاه‌های آماتور، «روز ملی حفاظت در فوتبال» و یک حفاظت سالانه. گزارش. با این حال، اقدامات به دلیل تاخیر و عدم جاه طلبی مورد انتقاد قرار گرفت. FA یک "عذرخواهی صمیمانه" از بازماندگان صادر کرد و گفت که تمام توصیه های شلدون را اجرا خواهد کرد.