آرشیو آذر ماه 1400

مطالبي در رابطه با فوتبال و تاريخچه بزرگان اين ورزش

كد فوتبال

۱۰ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

در هر يك از بريتانيا، ايالات متحده و كانادا، يك كد فوتبال صرفاً به عنوان "فوتبال" شناخته مي شود، در حالي كه بقيه به طور كلي نياز به يك امتياز دارند. در نيوزيلند، "فوتبال" از لحاظ تاريخي به اتحاديه راگبي اطلاق مي شود، اما اخيراً ممكن است براي اشاره به فوتبال انجمني بدون صلاحيت استفاده شود. ورزشي كه در استراليا از كلمه "فوتبال" استفاده مي شود بسته به محبوبيت محلي (كه تا حد زيادي با خط باراسي مطابقت دارد) يا فوتبال قوانين استراليا يا ليگ راگبي است. در كبك فرانسوي زبان، جايي كه فوتبال كانادايي محبوب‌تر است، كد كانادايي به عنوان le football شناخته مي‌شود در حالي كه فوتبال آمريكايي به عنوان le football américain و فوتبال انجمني به عنوان le soccer شناخته مي‌شود.

از 45 شعبه ملي فيفا (فدراسيون بين‌المللي فوتبال) كه در آنها انگليسي زبان رسمي يا اصلي است، اكثر آنها در حال حاضر از فوتبال در نام‌هاي رسمي سازمان خود استفاده مي‌كنند. شعبه هاي فيفا در كانادا و ايالات متحده از Soccer در نام خود استفاده مي كنند. چند عضو وابسته به فيفا اخيراً استفاده از "فوتبال" را "عادي" كرده اند، از جمله:

    انجمن فوتبال استراليا در سال 2005 نام خود را از استفاده از "فوتبال" به "فوتبال" تغيير داد.
    هيئت حاكمه نيوزلند در سال 2007 نام خود را تغيير داد و گفت: «بازي بين‌المللي فوتبال ناميده مي‌شود».
    ساموآ از "فدراسيون فوتبال (فوتبال) ساموآ" به "فدراسيون فوتبال ساموآ" در سال 2009 تغيير كرد.

محبوبيت

تعدادي از كدهاي فوتبال محبوب ترين ورزش هاي تيمي در جهان هستند. در سطح جهاني، فوتبال انجمني توسط بيش از 250 ميليون بازيكن در بيش از 200 كشور بازي مي شود و داراي بالاترين تماشاگر تلويزيوني در ورزش است، كه آن را به محبوب ترين در جهان تبديل مي كند.

فوتبال آمريكايي با 1.1 ميليون بازيكن فوتبال دبيرستاني و نزديك به 70000 بازيكن فوتبال كالج، محبوب‌ترين ورزش در ايالات متحده است كه بازي سالانه Super Bowl 9 نفر از ده بازي برتر پربيننده را به خود اختصاص مي‌دهد. پخش در آمريكا

قوانين فوتبال كمبريج

۱۰ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

در طول قرن نوزدهم، چندين كدگذاري قوانين فوتبال در دانشگاه كمبريج انجام شد تا دانش‌آموزان مدارس دولتي مختلف بتوانند با يكديگر بازي كنند. قوانين كمبريج در سال 1863 بر تصميم اتحاديه فوتبال براي ممنوعيت حمل توپ به سبك راگبي در اولين مجموعه قوانين خود تأثير گذاشت.
قوانين شفيلد
مقاله اصلي: قوانين شفيلد

در اواخر دهه 1850، باشگاه‌هاي فوتبال زيادي در سراسر جهان انگليسي‌زبان براي بازي كردن كدهاي مختلف فوتبال تشكيل شدند. باشگاه فوتبال شفيلد، كه در سال 1857 در شهر انگليسي شفيلد توسط ناتانيل كرزويك و ويليام پرست تأسيس شد، بعداً به عنوان قديمي‌ترين باشگاه فوتبال جهان شناخته شد. با اين حال، باشگاه در ابتدا قوانين فوتبال خود را بازي مي كرد: قوانين شفيلد. اين كد تا حد زيادي مستقل از قوانين مدارس دولتي بود، مهمترين تفاوت آن عدم وجود قانون آفسايد بود.

اين كد مسئول بسياري از نوآوري ها بود كه بعدها به فوتبال انجمن گسترش يافت. اينها شامل ضربات آزاد، ضربات كرنر، فوتبال دستي، پرتاب ها و تير عرضي بود. در دهه 1870 آنها به رمز غالب در شمال و ميانه انگلستان تبديل شدند. در اين زمان يك سري از تغييرات قوانين توسط اتحاديه فوتبال لندن و شفيلد به تدريج اختلافات بين دو بازي را تا زمان تصويب يك كد مشترك در سال 1877 از بين برد.

استراليا بر فوتبال حاكم است
همچنين ببينيد: ريشه هاي قوانين استراليايي فوتبال

شواهد آرشيوي از بازي هاي "فوتبال" در بخش هاي مختلف استراليا در نيمه اول قرن نوزدهم وجود دارد. منشا يك بازي سازمان يافته فوتبال كه امروزه به عنوان فوتبال با قوانين استراليا شناخته مي شود را مي توان به سال 1858 در ملبورن، پايتخت ويكتوريا جستجو كرد.

در ژوئيه 1858، تام ويلز، يك كريكت باز استراليايي الاصل كه در مدرسه راگبي در انگلستان تحصيل كرده بود، نامه اي به Bell's Life در Victoria & Sporting Chronicle نوشت و خواستار ايجاد يك "باشگاه فوتبال" با "قانوني از قوانين" براي حفظ بازيكنان كريكت شد. در زمستان مناسب است. مورخان اين را لحظه اي تعيين كننده در ايجاد فوتبال با قوانين استراليا مي دانند. ويلز از طريق تبليغات و تماس‌هاي شخصي توانست مسابقات فوتبال را در ملبورن هماهنگ كند كه قوانين مختلفي را آزمايش مي‌كرد، اولين آن در 31 ژوئيه 1858 برگزار شد. يك هفته بعد، ويلز داور مسابقه پسران مدرسه‌اي بين مدرسه گرامر ملبورن و مدرسه بود. كالج اسكاچ پس از اين مسابقات، فوتبال سازمان يافته در ملبورن به سرعت محبوبيت خود را افزايش داد.

فوتبال به زبان فرانسوي

۱۰ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

در سال 1314، نيكلاس دو فارندون، شهردار شهر لندن، حكمي را صادر كرد كه فوتبال به زبان فرانسوي را كه در آن زمان توسط طبقات بالاي انگليسي استفاده مي شد، ممنوع كرد. در ترجمه‌اي آمده است: «از آنجايي كه در شهر سر و صداي زيادي به وجود مي‌آيد كه ناشي از هجوم بر روي توپ‌هاي بزرگ پا rageries de grosses pelotes de pee در مزارع عمومي است كه ممكن است شرارت‌هاي بسياري از آن‌ها ناشي شود كه خداي نكرده : از طرف شاه امر و نهي مي كنيم به درد حبس از اين گونه بازي در شهر در آينده استفاده شود.» اين اولين اشاره به فوتبال است.

در سال 1363، ادوارد سوم، پادشاه انگلستان، اعلاميه‌اي صادر كرد كه در آن «...هندبال، فوتبال، يا هاكي؛ كورس و جنگيدن خروس‌ها، يا ساير بازي‌هاي بيهوده ديگر» را ممنوع مي‌كرد، [40] كه نشان مي‌داد «فوتبال» - هر شكل دقيقش در آن باشد. اين مورد - از بازي‌هايي كه ساير قسمت‌هاي بدن را درگير مي‌كنند، مانند هندبال، متمايز مي‌شد.

بازي معروف به "فوتبال" در اوايل قرن پانزدهم در اسكاتلند انجام شد: اين بازي توسط قانون فوتبال 1424 ممنوع شد و اگرچه اين قانون از بين رفت، اما تا سال 1906 لغو نشد. شواهدي وجود دارد كه پسران مدرسه اي "فوتبال" بازي مي كنند. بازي با توپ در آبردين در سال 1633 (برخي از منابع به 1636 اشاره مي كنند) كه به عنوان كنايه اوليه به آنچه برخي آن را پاس دادن به توپ مي دانند قابل توجه است. كلمه "pass" در جديدترين ترجمه از "huc percute" (در اينجا ضربه بزنيد) و بعداً "repercute pilam" (دوباره به توپ ضربه بزنيد) در اصل لاتين مشتق شده است. مشخص نيست كه توپ بين اعضاي يك تيم زده شده باشد. كلمه اصلي كه به عنوان "هدف" ترجمه شده است "metum" است كه به معناي واقعي كلمه "ستون در هر انتهاي مسير سيرك" در يك مسابقه ارابه سواري رومي است. اشاره اي به «قبل از اينكه [بازيكن ديگري] انجام دهد، توپ را بگير» (Praeripe illi pilam si possis agere) وجود دارد كه نشان مي دهد دست زدن به توپ مجاز بوده است. يك جمله در ترجمه اصلي 1930 مي گويد: «خودت را عليه او پرتاب كن» (Age, objice te illi).

بازي cnapan توسط جورج اوون

۸ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

قرن 17

در ولز، بازي cnapan توسط جورج اوون از Henllys، مورخ عجيب و غريب Pembrokeshire، در سال 1603 شرح داده شد:

    "اين بازي ... تصور مي شود كه قدمت زيادي داشته باشد و به شرح زير است. بريتانيايي هاي باستان كه به طور طبيعي ملتي جنگجو بودند، بدون شك براي ورزش جواني خود در زمان صلح و براي جلوگيري از بيكاري، بازي هاي فعاليتي را طراحي مي كردند كه در آن هر فرد انجام مي داد. ممكن است مهارت و چابكي طبيعي خود را نشان دهد...... حدود يك يا دو بعدازظهر، نمايش شروع مي شود، به اين ترتيب، پس از يك گريه كه هر دو طرف را وادار كرد به يك دشت بكشند، همه ابتدا با صرفه جويي در يك جفت سبك از بدن خود برهنه شدند. شلوار، سر برهنه، بدن برهنه، پاها و پاهاي برهنه .... شركت پا به اين ترتيب، يك توپ گرد از مقدار معقول تهيه شده است تا مرد بتواند آن را در دست بگيرد و نه بيشتر، اين توپ را از چوب هاي انبوه مانند جعبه، سرخدار، خرچنگ يا درخت هالي است و بايد آن را در پيه بجوشانند تا لغزنده شود و در دست گرفتن آن سخت شود. در پاييز، كسي كه آن را بگيرد، آن را به سمت كشوري كه براي آن بازي مي كند، براي گل يا مكان تعيين شده پرتاب مي كند هيچ‌كدام نيست و نيازي هم ندارد، زيرا نمايشنامه تا زماني كه سيناپان آن‌قدر پيش نرود كه ديگر اميدي به برگرداندن آن در آن شب وجود نداشته باشد، واگذار نمي‌شود، زيرا حمل آن در فاصله يك يا دو مايلي از مكان اول ضرري ندارد. از اين افتخار است كه هنوز توسط شركت دنبال مي شود و بازي همچنان حفظ مي شود، اغلب ديده مي شود كه تعقيب و گريز براي دنبال كردن دو مايل و بيشتر..."

شرط بندي راگبي

۷ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

همچنين ببينيد: شرط بندي ورزشي

با محبوبيت راگبي در طول سال ها، بسياري از مؤسسات شرط بندي اين امكان را براي بينندگان بازي فراهم كرده اند كه روي بازي ها شرط بندي كنند. انواع مختلفي از شرط‌بندي‌هايي كه مي‌توان در بازي‌ها قرار داد متفاوت است، با اين حال، انواع اصلي شرط‌بندي به شرح زير است:

    شرط بندي با شانس ثابت
    قراردادهاي آتي/قطعي
    شرط بندي سرپايي / ويژه
    شرط هاي بيش از / كمتر

مانند بسياري از ورزش‌هاي تيمي، هر دو نوع راگبي در برابر تباني بازي آسيب‌پذير هستند، به‌ويژه شرط‌بندي‌هايي كه شامل نتايجي هستند كه به راحتي دستكاري مي‌شوند، مانند دريافت پنالتي و امتياز اول. يك مثال اخير نقض عمدي توسط رايان تندي است تا اولين امتيازهاي به دست آمده يك گل پنالتي در يك مسابقه NRL در سال 2010 باشد. اين تلاش نتيجه معكوس داشت زماني كه به جاي شوت به سمت دروازه، يك تلاش به ثمر رسيد.

فوتبال قرون وسطي
  (برگرفته از Mob football)

فوتبال قرون وسطي يك اصطلاح مدرن است كه براي طيف گسترده اي از بازي هاي غيررسمي فوتبال محلي استفاده مي شود كه در قرون وسطي در اروپا اختراع و بازي مي شد. نام هاي جايگزين عبارتند از فوتبال محلي، فوتبال اوباش و فوتبال شوروتايد. اين بازي‌ها را مي‌توان به‌عنوان اجداد قوانين مدرن فوتبال در نظر گرفت و در مقايسه با اشكال بعدي فوتبال، مسابقات قرون وسطي آشفته و قوانين كمي داشتند.

قرون وسطي شاهد افزايش محبوبيت بازي‌هايي بود كه سالانه در Shrovetide (قبل از لنت) در سراسر اروپا، به ويژه در بريتانياي كبير، انجام مي‌شد. بازي هايي كه در اين زمان در انگلستان انجام مي شود ممكن است با اشغال روميان وارد شده باشد، اما شواهد كمي براي نشان دادن اين موضوع وجود دارد. مسلما رومي ها بازي هاي توپي، به ويژه هارپاستوم را انجام مي دادند. همچنين يك اشاره به بازي هاي توپ در جنوب بريتانيا قبل از فتح نورمن وجود دارد. در قرن نهم، ننيوس Historia Brittonum مي گويد كه گروهي از پسران در حال بازي با توپ (pilae ludus) بودند. منشا اين حساب يا جنوب انگلستان يا ولز است. ارجاع به يك بازي با توپ در شمال فرانسه معروف به La Soule يا Choule، كه در آن توپ با دست، پا و چوب به حركت در مي‌آمد، به قرن 12 برمي‌گردد.

تمرين با توپ كوچك

۸ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

جالينوس در «در مورد تمرين با توپ كوچك» هارپاستوم را اينگونه توصيف مي كند:

    بهتر از كشتي يا دويدن است، زيرا تمام اعضاي بدن را تمرين مي دهد، زمان كمي مي گيرد و هزينه اي ندارد.»؛ اين «تمرين سودمند در استراتژي بود» و مي توانست «با درجات مختلف سختي بازي كرد.» جالين مي افزايد: به عنوان مثال، هنگامي كه افراد با يكديگر روبرو مي شوند و به شدت سعي مي كنند از گرفتن فاصله بين يكديگر جلوگيري كنند، اين تمرين بسيار سنگين و شديد است كه شامل استفاده زيادي از نگه داشتن گردن و بسياري از كشتي ها مي شود.

شاعري گمنام مهارت هاي توپ پيسو را مي ستايد:

    اگر بازگرداندن توپ پرنده، يا بازيابي آن هنگام افتادن روي زمين، و با حركتي غافلگيركننده، دوباره در پرواز آن را در محدوده‌ها قرار دهيد، كمتر از چابكي شما نيست. براي تماشاي چنين بازي، مردم در انبار باقي مي مانند، و كل جمعيت ناگهان بازي هاي خود را رها مي كنند.

جوليوس پولوكس شامل هارپاستوم و فاينيندا در ليستي از بازي هاي توپ است:

    Phaininda نام خود را از Phaenides كه اولين بار آن را اختراع كرد، يا از phenakizein (فريب دادن) گرفته است، زيرا برخلاف تصور، توپ را به يك نفر نشان مي دهند و سپس به ديگري پرتاب مي كنند. به احتمال زياد اين همان بازي با توپ كوچك است كه نام آن از حرپاذين گرفته شده است و شايد بتوان بازي با توپ نرم را به همين نام ناميد.

Sidonius Apollinaris يك بازي با توپ را در يكي از نامه هاي خود شرح مي دهد:

    و اكنون، فيليماتيوس برجسته، مانند قهرمان ويرژيل، «با جرأت دست به كار جواني» به جوخه بازيكنان پرتاب شد. او خودش در جواني بازيكن فوق العاده اي بود. اما بارها و بارها، با شوك يك دونده از وسط، او را مجبور به ترك موقعيت خود در ميان بازيكنان ثابت كرد، و به خط مياني رانده شد، جايي كه توپ از كنار او عبور كرد يا روي سرش پرتاب شد. و او نتوانست آن را رهگيري يا متوقف كند. بيش از يك بار او مستعد افتاد و مجبور شد تا جايي كه مي‌توانست خود را از چنين فروپاشي‌هايي نجات دهد. طبيعتاً او اولين كسي بود كه از استرس بازي كنار رفت.

فرمت مسابقات سال 1968

۸ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

فرمت مسابقات براي مسابقات سال 1968 كه توسط ايتاليا ميزباني و برنده شد، ثابت ماند. براي اولين و تنها بار يك مسابقه با پرتاب سكه قطعي شد (نيمه نهايي ايتاليا در مقابل اتحاد جماهير شوروي) و فينال پس از پايان بازي مقابل يوگسلاوي 1–1 به بازي پاياني رفت. ايتاليا بازي تكراري را 2–0 برد. تيم هاي بيشتري وارد اين مسابقات شدند (31)، كه گواهي بر محبوبيت روزافزون آن است.

بلژيك ميزبان مسابقات سال 1972 بود كه آلمان غربي برنده شد و در فينال 3–0 اتحاد جماهير شوروي را شكست داد، با گل‌هاي گرد مولر (دو بار) و هربرت ويمر در استاديوم هيسل در بروكسل. اين مسابقات طعم چيزهاي آينده را فراهم مي كند، زيرا تيم آلماني حاوي بسياري از اعضاي كليدي قهرمانان جام جهاني فوتبال در سال 1974 بود.

تورنمنت 1976 در يوگسلاوي آخرين تورنمنت بود كه در آن تنها چهار تيم در تورنمنت نهايي شركت كردند و آخرين تورنمنت كه ميزبان بايد جواز حضور در آن را كسب مي كرد. چكسلواكي در ضربات پنالتي تازه معرفي شده آلمان غربي را شكست داد. پس از هفت تبديل موفق، اولي هونس از دست داد و آنتونين پاننكا چكسلواكي فرصت گلزني و قهرماني در مسابقات را داشت. يك ضربه چيپ "جسورانه"، كه يوفا آن را به عنوان "شايد معروف ترين ضربه نقطه اي تمام دوران" توصيف كرد، پيروزي را تضمين كرد زيرا چكسلواكي 5-3 در ضربات پنالتي پيروز شد.

گسترش به 8 تيم
در مسابقات 1980 كه دوباره به ميزباني ايتاليا برگزار شد، اين رقابت به هشت تيم گسترش يافت. اين شامل يك مرحله گروهي بود كه برندگان گروه‌ها در فينال رقابت مي‌كردند و نفرات دوم در مرحله پلي‌آف مقام سوم بازي مي‌كردند. آلمان غربي با غلبه بر بلژيك 2–1، با دو گلي كه هورست هروبش در استاديوم المپيك رم به ثمر رساند، دومين عنوان اروپايي خود را به دست آورد. هورست هروبش در اوايل نيمه اول گلزني كرد تا اينكه رنه واندريكن با يك پنالتي در نيمه دوم گل تساوي را براي بلژيك به ثمر رساند. در حالي كه دو دقيقه باقي مانده بود، هروبش از روي كرنر كارل هاينز رومنيگه، برنده آلمان غربي را با ضربه سر زد.

فوتبال در امپراتوري روسيه

۸ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

اولين بازي ثبت شده فوتبال در امپراتوري روسيه در اودسا زماني رخ داد كه برخي از ملوانان بريتانيايي يك بازي را بين خود انجام دادند.
كشور پرتغال
نوشتار اصلي: فوتبال در پرتغال

اولين بازي سازماندهي شده فوتبال در پرتغال در سال 1875 در كاماچا، ماديرا برگزار شد. سازماندهي شده توسط هري هينتون متولد ماديرا.

قديمي ترين تيم بازمانده در پرتغال آكادميكا است كه در سال 1876 تأسيس شد.

در 31 مارس 1914، 3 انجمن منطقه اي موجود در پرتغال (ليسبون، پورتلگره و پورتو) ادغام شدند تا يك انجمن ملي به نام "A União Portuguesa de Futebol" ايجاد كنند كه جد انجمن ملي فعلي "Federação Portuguesa de Futebol" است. كه در 28 مه 1926 تشكيل شد.
آمريكاي جنوبي
اولين مسابقه فوتبال ثبت شده در آرژانتين در سال 1867 توسط كارگران راه آهن بريتانيا در زمين باشگاه كريكت بوئنوس آيرس انجام شد. اين بازي تركيبي از هر دو بازي فوتبال و راگبي بود كه امكان استفاده از دست‌ها را فراهم مي‌كرد. اولين تيم فوتبال اتحاديه در آمريكاي جنوبي، باشگاه فوتبال بوئنوس آيرس در همان سال در آرژانتين ايجاد شد. اولين ليگ كشور، "انجمن فوتبال آرژانتين" (AAF) بود كه در سال 1891 توسط F.L. وولي. اين ليگ اولين قهرماني تاريخ را در سال 1891 برگزار كرد و آرژانتين را به قديمي‌ترين ليگ فوتبال اتحاديه خارج از سرزمين اصلي بريتانيا تبديل كرد اگرچه فقط يك فصل به طول انجاميد. جانشين آن، اتحاديه فوتبال آرژانتين توسط معلم مدرسه اسكاتلندي الكساندر واتسون هاتون در سال 1893 تأسيس شد، كه امروزه باقي مانده است.

در دهه 1870، يك مهاجر به نام جان ميلر كه در پروژه ساخت راه آهن در سائوپائولو به همراه حدود 3000 خانواده مهاجر ديگر از جزاير بريتانيا در دهه هاي آخر قرن نوزدهم كار مي كرد، تصميم گرفت پسر جوان خود چارلز ويليام ميلر را به انگلستان بفرستد. تحصيلات او در سال 1884 چارلز 10 ساله به مدرسه Bannisters در ساوتهمپتون فرستاده شد. چارلز يك فوتباليست طبيعي بود كه به سرعت هنرهاي بازي را به دست آورد. در آن زمان فدراسيون فوتبال در حال تشكيل بود. ايتون، راگبي، چارترهاوس و ساير كالج ها همگي قوانين خود را براي بازي ايجاد كرده بودند. به عنوان يك وينگر و مهاجم ماهر، چارلز افتخارات مدرسه اي را كسب كرد كه باعث شد ابتدا به تيم باشگاه ساوتهمپتون و سپس به تيم كانتي همپشاير وارد شود.

تاريخچه فوتبال انجمني

۸ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

فوتبال انجمني كه بيشتر به عنوان فوتبال يا فوتبال شناخته مي شود، تاريخچه كلاسيكي ندارد. علي‌رغم شباهت‌هايي كه با ساير بازي‌هاي توپ در سرتاسر جهان انجام مي‌شود، فيفا تشخيص داده است كه هيچ ارتباط تاريخي با هيچ بازي در دوران باستان در خارج از اروپا وجود ندارد. قوانين مدرن فوتبال انجمني مبتني بر تلاش‌هاي اواسط قرن نوزدهم براي استانداردسازي اشكال مختلف فوتبالي است كه در مدارس دولتي انگلستان بازي مي‌شود. تاريخچه فوتبال در انگلستان حداقل به قرن هشتم پس از ميلاد برمي گردد. توسعه فوتبال مدرن امروزي ريشه در بازي هاي توپي قرون وسطايي و بازي هاي مدارس دولتي انگليسي دارد. بازي مدرن فوتبال انجمني با تلاش‌هاي اواسط قرن نوزدهم بين باشگاه‌هاي فوتبال محلي براي استاندارد كردن مجموعه‌هاي مختلف قوانين سرچشمه گرفت، كه با تشكيل اتحاديه فوتبال در لندن، انگلستان در سال 1863 به اوج رسيد. ديگر بدون مناقشه، و به طور خاص هم دست زدن به توپ (به جز توسط دروازه بانان) و هم هك در حين بازي در زمين باز را ممنوع كرد. پس از پنجمين جلسه انجمن، شكافي بين فوتبال انجمن و قوانين بازي توسط مدرسه راگبي به وجود آمد كه بعدها فوتبال راگبي ناميده شد. از زمان دومين بازي‌هاي المپيك تابستاني مدرن در سال 1900، فوتبال يكي از ورزش‌هاي المپيك بوده است.

اتحاديه فوتبال
نوشتار اصلي: تاريخچه اتحاديه فوتبال

در اوايل اواسط قرن نوزدهم، مجموعه‌هاي مختلفي از قوانين براي فوتبال در مدارس، دانشگاه‌ها و باشگاه‌ها تدوين شد. اولين مجموعه قوانيني كه منتشر شد، مربوط به مدرسه راگبي در سال 1845 بود و به دنبال آن كالج ايتون در سال 1847 منتشر شد.

در طول دهه 1850، باشگاه‌هاي زيادي كه به مدارس يا دانشگاه‌ها ارتباط نداشتند، در سراسر جهان انگليسي زبان تشكيل شدند تا به شكل‌هاي مختلف فوتبال بازي كنند. برخي قوانين متمايز خود را ارائه كردند، به ويژه قوانين شفيلد، كه توسط باشگاه فوتبال شفيلد ايجاد شد، كه در سال 1857 تشكيل شد، كه توسط اتحاديه فوتبال شفيلد تازه تاسيس در سال 1867 تصويب شد.

فوتبال راگبي

۷ بازديد

ثبت نام مدرسه فوتبال

راگبي

اين كدها توانايي بازيكنان براي حمل توپ با دست و پرتاب آن به سمت هم تيمي ها را دارند، بر خلاف فوتبال انجمني كه استفاده از دست در طول بازي توسط هركسي به جز دروازه بان ممنوع است. آنها همچنين داراي روش هاي مختلفي براي گلزني هستند كه بر اساس اينكه توپ به داخل محوطه دروازه منتقل مي شود يا بالاي تيرك دروازه ها زده مي شود.

    فوتبال راگبي
        اتحاديه راگبي
            ميني راگبي متنوع براي كودكان.
            راگبي هفت و راگبي ده - انواع براي تيم هاي كوچكتر.
        ليگ راگبي - اغلب به سادگي به عنوان "ليگ" شناخته مي شود، و معمولاً به سادگي به عنوان "فوتبال" يا "footy" در ايالت هاي استراليا نيو ساوت ولز و كوئينزلند شناخته مي شود.
            راگبي ليگ هفت و ليگ راگبي نه - انواع براي تيم هاي كم اندازه.
        راگبي ساحلي - راگبي روي شن بازي مي شود
        راگبي لمسي - نام عمومي براي اشكال فوتبال راگبي كه داراي تكل نيستند، يك نوع آن رسمي شده است.
        تگ راگبي – نوع غير تماسي كه در آن پرچم متصل به بازيكن براي نشان دادن يك تكل حذف مي شود.
    فوتبال گريديرون
        فوتبال آمريكايي - در ايالات متحده و كانادا "فوتبال" و در استراليا و نيوزلند "گريدرون" ناميده مي شود.
            فوتبال 9 نفره، فوتبال هشت نفره، فوتبال شش نفره - انواعي كه عمدتاً توسط دبيرستان هاي كوچكتر بازي مي شود كه فاقد بازيكنان كافي براي بازي در تيم هاي كامل هستند.
            فوتبال خياباني/فوتبال حياط خلوت – بدون تجهيزات يا زمين هاي رسمي و با قوانين ساده شده بازي مي شود
            فوتبال پرچم - نوع غير تماسي كه در آن پرچمي كه به بازيكن متصل است براي نشان دادن يك تكل برداشته مي شود.
            فوتبال لمسي – انواع بدون تكل
        فوتبال كانادايي – در كانادا به سادگي «فوتبال» ناميده مي شود. "فوتبال" در كانادا بسته به زمينه مي تواند به معناي فوتبال كانادايي يا آمريكايي باشد. تمام انواع ذكر شده براي فوتبال آمريكايي نيز براي فوتبال كانادا تاييد شده است.
        فوتبال داخل سالن – انواع داخل سالن، به ويژه فوتبال عرصه
        فوتبال با ويلچر – گونه اي كه براي بازي توسط ورزشكاران داراي معلوليت جسمي سازگار شده است